• Çoruh Durmuş

Alışkanlık ve Refleks ile Müşteri İlişkisi

İnsanların satın alma eylemini gerçekleştirmek için vitrine, mağazaya ve ürüne yönelmesi gerekir. Bu yönelimlerini alışkanlık ve refleksin etkisiyle beraber inceledik.


Alışkanlık


İnsanlar, gün içerisindeki hareketlerinin %40’ ını tekrar düşünmeye gerek kalmadan, alışkanlık olarak gerçekleştirir. Bu şekilde insan beyni de enerji tasarrufunda bulunur. Bu hareketler meydana gelirken irade gücü ve uygulamaya dönük hareketler ortadan kalkar. Örneğin alışveriş merkezine girdiğimizde otomatik olarak , beğendiğimiz ve bir ürün satın alma fikrine olumlu baktığımız mağazalara yöneliriz. Fakat bizi uyaran ve dikkatimizi çeken reklam, afiş, vitrin ve bazı görseller karşısında tamamen tarafsız olamayıp yeni rotalar oluşturabilir, yani ilgimizi çeken başka mağazalara da yönelebiliriz.*


Alışkanlığın bir tanımı; gün içerisindeki hareketlerin tekrarlanarak basmakalıp haline gelmesiyle aynı durumlarla karşılaşınca aynı tepkilerin verilmesidir. Bu otomatik tepki; duygu, düşünce ve davranış alışkanlıklarına dönüşür.